hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مرکزی| زخم مشکلات بر تن شهر امیرکبیر

مرکزی| زخم مشکلات بر تن شهر امیرکبیر

امیرکبیر از شهرهای تازه تأسیس ایران است که در شعاع ۳۵ کیلومتری شرق اراک واقع‌شده اما این شهر جدید باوجود مزیت‌های خاص ازجمله جمع‌آوری سرریز جمعیتی منطقه با مشکلاتی روبروست که دست یاری مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش ایرنا، کمبود آب و قطع مکرر در طول شبانه‌روز، تأمین نشدن منابع آبی مطمئن، نبود مرکز بهداشت درمانی، شبکه جامع فاضلاب، نبود تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر امیرکبیر، واگذار نشدن واحدهای مسکونی یا نیمه‌کاره، مناسب‌سازی نشدن کامل معابر، افزایش بهای زمین ازجمله مشکلات شهروندان ساکن شهر امیرکبیر است.

از قطعی آب تا مشکلات فاضلاب

زهرا توکلی از ساکنان شهر امیرکبیر گفت: دو فرزند کوچک دارم که قطع آب از ۱۱ صبح تا ساعاتی، زندگی و بهداشت را با مشکلات جدی مواجه کرده است. او افزود: قطع آب باعث شده تا کولر نیز غیرفعال شود و در گرمای هوای تابستان با مشکلاتی روبرو باشیم. توکلی اظهار داشت: برای رفع مشکل به خانه والدینم در اراک در رفت‌وآمد هستم و با توجه به فاصله ۳۵ کیلومتری مسافت بسیاری را برای رفت‌وبرگشت مجدد طی می‌کنم.

مجید - ت از ساکنان شهر امیرکبیر که خود را بازنشسته بهداشت محیط معرفی کرد نیز گفت: فاضلاب شبکه جامعی ندارد و تجمع آن موجب جولان انواع حشرات می‌شود. پدر کودک شش‌ساله‌ای با نشان دادن صورت فرزندش که تاول‌های قرمز بر گونه داشت نیز گفت: درخواست اعزام کارشناس بهداشت محیط داریم از نزدیک بتوانیم مشکلات را به گوش مسئولان برسانیم.

ساماندهی فاضلاب شهر امیرکبیر اولویتی جدی در بهداشت عمومی

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اراک گفت: فاضلاب شهر امیرکبیر در کنار جاده اراک به تهران رها است و تاکنون از سوی مسئولان این شهر جدید اقدامی برای مهار فاضلاب انجام‌نشده و ادعای ساخت حوضچه برای جمع‌آوری فاضلاب صحت ندارد. محمدرضا فراهانی افزود: برابر قانون زیست‌محیطی این نهاد نظارتی پس از بازرسی از منطقه و آگاهی از رهاسازی فاضلاب مهلتی را برای مهار و ایجاد مکان مناسب فاضلاب به شرکت اعلام کرده تا در اسرع وقت اقدام کند. رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک هم گفت: فاضلاب شهر امیرکبیر در رودخانه فصلی رها و هیچ‌گونه فرآوری و تصفیه‌ای بر آن اعمال نمی‌شود که آلودگی زیست‌محیطی نتیجه آن است. دکتر سعید محمد دوست افزود: در گزارشی موضوع به اطلاع محیط‌زیست شهرستان اراک رسیده تا بازرسی لازم باقوت دنبال شود. او اظهار داشت: دفع غیربهداشتی فاضلاب شهر امیرکبیر به دادستانی نیز گزارش‌شده و در کمیته ایمنی فاضلاب شهرستان مقرر شد شرکت عمران امیرکبیر نسبت به تصفیه بهداشتی اقدام کند. رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: پسماند خانگی ساکنان شهر امیرکبیر با دقت نظر و ساماندهی مناسب جمع‌آوری می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهر امیرکبیر اراک امسال کلید می‌خورد

مدیرعامل شرکت شهر امیرکبیر گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ خانوار در این شهر ساکن هستند. فرامرز طهماسبی افزود: هزار و ۱۳۱ واحد ویلایی در این شهر وجود دارد که ۹۳۰ واحد تکمیل و به متقاضیان واگذارشده و بقیه واحدها تا پایان شهریورماه تحویل می‌شود. او اظهار داشت: زیرساخت‌ها این شهر ازجمله شبکه آب و فاضلاب، برق و بهداشت برای ساکنان تأمین‌شده است اما جوابگو نیست و نیاز به توسعه، بهسازی و تکمیل دارد. مدیرعامل شهر جدید امیرکبیر گفت: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر در دستور کار است و برای کمک به بهداشت، ساخت حوضچه‌ای نیز در دستور کار است. طهماسبی افزود: کمبود آب و خشک شدن ۲ حلقه چاه باعث شد تا چهار لیتر بر ثانیه جوابگو نیاز ساکنان نباشد و شرکت برای جبران کمبود، آب‌رسانی با تانکر را در دستور کار دارد. او اظهار داشت: روزانه ۵۶ مترمکعب آب به قیمت آزاد ۴۰ میلیون ریال خریداری و به شبکه مصرف ساکنان تزریق می‌شود. مدیرعامل شرکت عمران امیرکبیر گفت: شرکت مادر تخصصی با مشارکت وزارت نیرو برای تکمیل طرح آب‌رسانی به این شهر قول تخصیص ۱۰ میلیارد ریال مساعدت داده است. طهماسبی افزود: در گذشته درمانگاه هفته‌ای یک روز فعال از ساعت ۱۱ تا ۱۴ فعال بود و مدتی است که درمانگاه تعطیل‌شده است. او گفت: کلانتری، ۲ مدرسه از پایه اول تا نهم، یک باب مسجد و ۳۵ هکتار فضای سبز، بازارچه ازجمله خدماتی است که در شهر امیرکبیر به مردم ساکن خدمات ارائه می‌کنند. طهماسبی افزود: سال گذشته پیگیری طرح زیرگذر برای شهر امیرکبیر در دستور کار قرار گرفت و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌عنوان متولی، طرحی برای این مهم تهیه کردند. او اظهار داشت: با ابلاغ طرح که ۶۰ میلیارد ریال هزینه دارد، پیش‌بینی می‌شود ۱۲ تا ۱۸ ماه این زیرگذر عملیاتی و به بهره‌برداری برسد و عملیات اجرایی این طرح با تصویب در شورای عالی ترافیک امسال کلید می‌خورد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد